Krízis Mindfulness csoport

 

ingyenes, tudatos jelenlét alapú csoport egészségügyi dolgozók számára

Célunk, hogy könnyen elérhető, mentális egészséget védő segítséget nyújtsunk a járvány frontvonalában, vagy az egészségügy más területein hősiesen dolgozó szakemberek számára.

A módszerről:

A mindfulness tudatos jelenlétet jelent. Jelenleg az egyik leghatékonyabb és legátfogóbb, tudományos bizonyítékokkal alátámasztott mentálhigiénés eszköznek tekinthető. A tudatos jelenlét rendszeres gyakorlásával javul a figyelmi teljesítmény, a koncentráció, az érzelemszabályozás. Hozzásegít bennünket, hogy teljes mértékben jelen legyünk az életünkben, a munkánkban. Javítja az életminőséget és emberi kapcsolataink minőségét és védő funkciója van egy olyan fokozottan stresszteli helyzetben, mint a covid-19 pandémia.

Mikor érdemes felkeresni a Krízis Mindfulness csoportot?

Itt a helyed,

  • ha gyakran vagy kimerült
  • ha a fokozott fáradtság ellenére nehéz elaludni vagy átaludni az éjszakát
  • ha napközben fokozott ingerlékenységet vagy fásultságot tapasztalsz
  • ha nehéz a lazítás, pihenés…

Mikor?

A csoport minden pénteken 19-20 óráig kerül megrendezésre a Zoom-on. A jelentkezés előzetes bejelentkezéshez kötött. Jelentkezni a Krízis Mindfulness facebook csoport oldalán lehet: https://www.facebook.com/search/top/?q=kr%C3%ADzis%20mindfulness

A csoport maximális létszáma 15 fő.

Mi történik a csoporton?

A csoport rövid beszélgetéssel és az új tagok bemutatkozásával kezdődik. Ezt követően tanulunk egy új mindfulness meditációt -általában ülő helyzetben. A meditáció közös megbeszélését követően lehetőség van a hét közben felmerült tapasztalatok megbeszélésére, megosztására, majd egy rövidebb meditációval zárjuk a csoportot. Javasolt a csoporton tanultak otthoni gyakorlása, ezzel tovább mélyítjük a tapasztalatainkat.

Ki vezeti a csoportot?

A csoportot dr. Farkas Mária klinikai szakpszichológus, pszichoterapeuta, mindfulness tanár vezeti. Mária több évtizedes pszichológusi tapasztalattal rendelkezik, melyet az utóbbi 5 évben tudatos jelenlét módszerekkel is gazdagít. Mindfulness-sel kapcsolatos tanulmányait az Oxfordi Mindfulness Center-ben és a Semmelweis Egyetemen végezte.

Miben tud segíteni egy elfoglalt egészségügyi dolgozónak a mindfulness csopot?

Megtanuljuk a jelen eseményeire fókuszálni a figyelmünket, ahelyett, hogy a már elmúlt dolgokon szomorkodnánk vagy egy elképzelt jövő miatt szoronganánk. Megtanuljuk érzékelni és elfogadni a testünk jelzéseit, a gondolataink áramlását és az érzelmeink állandóan változó hullámait. Megtanulunk odafigyelni önmagunkra, jó értelemben törődni, gondoskodni önmagunkról.

A tapasztalatok szerint már akár egy alkalom is elindíthat pozitív változásokat, azonban a tartós jótékony hatáshoz érdemes a csoportot rendszeresen látogatni, illetve a hét közben gyakorolni a tanultakat.

Vagy ahogy az egyik csoporttag mondta: „Azért jó ez a csoport, mert itt le tudom zárni az egész hetes pörgést és megérkezem a saját életembe, önmagamhoz, a hétvégéhez és a családomhoz!”

 

Jelentkezni lehet folyamatosan: https://www.facebook.com/search/top/?q=kr%C3%ADzis%20mindfulness