Mindfulness tréning

Mi a mindfulness?
A mindfulness (tudatos jelenlét) a külső és belső jelenségek, élmények, ingerek felé irányuló nyitott, elfogadó, értékelés mentes figyelmet, attitűdöt jelenti.

Az utóbbi években végzett hatékonyságvizsgálatok eredményei szerint a tudatos jelenlét gyakorlása hatékonyan csökkenti a depresszív és szorongásos tüneteket, a stressz kiváltotta pszichoszomatikus panaszokat, javítja a probléma- és konfliktuskezelési képességeket, megerősíti a test immunvédelmét, elviselhetőbbé teszi a fájdalmat. E mellett a figyelmi kapacitást is hatékonyabbá téve javítja az elmélyült tanulást és munkavégzést.

Hogyan sajátítható el a mindfulness?
Bár a tudatos jelenlét gyakorlásának évezredes hagyományai vannak bizonyos keleti kultúrákban, a gyakorlás mindenki számára nyitott és hasznos, világnézeti beállítódástól függetlenül.

Ambulanciánkon vezetett 8 hetes Mindfulness tréning során a Tudatos Jelenléten Alapuló Kognitív Terápia (Mindfulness Based Cognitive Therapy –MBCT) módszerét és elveit követjük. A képzés során a résztvevők elsajátíthatják az “éber figyelem” képességét, kialakítva egy nyitott, elfogadóbb, kedvesebb attitűdöt önmaguk és a világ felé is.

Képzésre jelentkezők elsőként egy egyéni orientációs beszélgetésen vesznek részt, majd ezt követik a találkozók 8 héten át, heti egy alkalommal 120 percben. A találkozók közti otthoni gyakorlás fontos része a képzésnek, ehhez segítségül meditációs anyagokat és hangfelvételeket is biztosítunk.


Ki fogja tartani a kurzust? A tanfolyam vezetője dr. Farkas Mária az Oxfordi Mindfulness Center és a Semmelweis Egyetem által kiképzett mindfulness tanár.